VDHC Digitale Toetsing
  • Home & Visie
  • Wie zijn wij
  • Klanten - portfolio
    • UvA - HvA
    • OMIX
    • InHolland
    • Nyenrode Business University
    • Technische Universiteit Eindhoven
    • Radboud Universiteit Nijmegen
    • Erasmus Universiteit Rotterdam
    • Universiteit Utrecht
    • Haagse Hogeschool
    • Vereniging Hogescholen
    • Hogeschool van Amsterdam DEM
    • Hogeschool van Amsterdam DOO
    • Hogeschool van Amsterdam DEM Duaal
    • Johan Cruyff University
    • VDHC Toetscentrum
    • Informatie Beheer Groep/DUO
  • Digitalisering van toetsen
  • Implementatie strategie
  • Training, workshops, gastpresentaties
  • Dienstverlening
  • Praktijkcasus onderwijs
  • Publicaties
  • Contact
  • Blog digitale toetsing
  • Nieuwe pagina

​Introductie

VDHC Digitale Toetsing is een gespecialiseerd adviesbureau voor (onderwijs)organisaties. Wij adviseren, begeleiden en ondersteunen (onderwijs) organisaties bij het opzetten en implementeren van de digitalisering van (kennis)toetsen in al haar facetten binnen het gehele digitale toetsproces en online proctoring. Van aanschaf (aanbesteding) tot aan uitrol en overdracht naar beheer.

Wij zijn inzetbaar van projectleider (ai) tot procesmanager en/of het geven van workshops op het gebied van de digitalisering van toetsen.

Verder op deze site vindt u informatie over onze dienstverlening, trainingen, gastpresentaties, onze klanten, portfolio en publicaties.

Wij delen graag uw ambities met onze expertise! 

Neem contact op met Rob van den Heuvel voor verdere informatie: [email protected] of mobiel op
06 16632853​
cv_rob_van_den_heuvel_profiel_en_klantportfolio_onderwijs.pdf
File Size: 160 kb
File Type: pdf
Download File

Visie

Onze visie is dat de focus ligt op de organisatieontwikkeling, waarbij het eigenaarschap bij het onderwijs ligt, ondersteund door o.a. de toetsorganisatie, afdeling kwaliteit en ICT. Digitale toetsen vanuit een onderwijskundig perspectief.

De opzet en uitvoering van het (digitale) toetsproces vereist een competentiegerichte benadering. ICT (een toetssysteem, infrastructuur, netwerk) is daarbij een hulpmiddel. Het succes wordt bepaald door de wijze waarop het georganiseerd is en de werkwijze van de betrokkenen. En goede rollen en takenbeschrijving.

Ook een goede onderlinge coördinatie is van wezenlijk belang voor het succes van de digitalisering. Wij fungeren daarom als een spil tussen het onderwijs (opleidingen en commissies) en de faciliterende actoren zoals het bv een toetsorganisatie ICT-afdeling, de externe leverancier (gekozen toetstool), de examencommissie, de toetscommissie, de 'afdeling kwaliteit’ en de facilitaire diensten.

Implementatie van digitaal toetsen als onderdeel van de
digitalisering is maatwerk, maar ook vooral het
creeren van draagvlak, het delen van successen en gebaat bij een 'olievlek implementatie'!





Powered by Create your own unique website with customizable templates.